2021. február 7., vasárnap

Pest megyei Piros: Dunavarsány - Szigetcsép

2006. decemberében kezdődött munkás pályafutásom során 2020-ban volt az első alkalom, hogy a két ünnep között - a félreértések elkerülése végett a karácsonyról és szilveszterről beszélek- dolgoznom kellett, igaz csak egy napot. A járvány helyzet miatt amúgy is hiába tartalékoltam az év végére szabadságot, több napos túráról ábrándozva; így azért annyi nem is fájt bemenni december 28-án a munkahelyre.  Másnapra, egész pontosan másnap viszont már beterveztem egy túrát. Délelőtt fél 11  tájban még nem volt biztos, hogy bármerre is megyek, de a szikrázó napsütés hatására rapid túra tervező módba kapcsoltam és sikerült elérnem a 11:36-es vonatot is. Általában mindig tartok otthon néhány 7days-t, ropit és túra csokit, ezért az ellátmány is meg volt oldva. Eredetileg egyben szerettem volna teljesíteni a Dunavarsány-Ráckeve szakaszt, de végül is nem bántam meg, hogy két részre bontottam, mert így hamarabb térhettem vissza a meleg szobába :)

A logisztika egyszerűsége és a hirtelen jött túrázhatnék miatt adta magát, hogy Dunavarsányban indítom a túrát, mivel oda gyorsabban eljutottam, mint a túra tervezett végállomására, Szigetcsépre. Pár perccel a déli harangszó után szálltam le a vonatról és egyenesen a Bakterház Pizzéria felé vettem az irányt, ahová csengetést követően ismét sikerült bejutnom, így bekerült a hivatalos bélyegző a túrajelentésbe.


Aszfalton kezdődött a túra. A Vasút soron csak egy nagyon kurta szakaszt kellett menni, róla balra letérve a Széchenyi után viszont már végig a Búza utcáig. Újabb balos után jobbos következett a már nagyobb forgalmú Vörösmarty Mihály utcára, melyet pát száz méter után, annak kanyarjában a Betonútépítő Vállalat kerítése mentén egyenesen továbbmenve hagytam el.



Rövidesen észrevettem jobb oldalt egy kisebb dombot, és mivel a mai szakasz is sík vidéken vezetett, gondoltam megmászom, legyen már egy kis szint is alapon. Közelebb érve ismertem fel, hogy ez tulajdonképpen egy cross pálya. Lőttem pár képet a tetejéről aztán visszatértem a szinte tükörsima földútra, ami letérés után váltotta a korábbi aszfaltot. Bár úgy tűnt már lakott területen kívül járok, még ez a rész is Dunavarsányhoz, annak Nagyvarsány nevű településrészéhez tartozott. A Bartók Béla utcánál egy lovas tanya mellett haladtam el, majd jobb kéz felé egy kastély szerű épületegyüttes tűnt fel, amiről a kerítés menti sűrű növényzet miatt nem igazán sikerült értékelhető fotót készíteni. Ekkor még nem tudtam, de utólag rákeresve kiderült, hogy a Naprózsa lakóparkról van szó.



Naprózsa lakópark

Lovas tanyáknál

A nagy forgalmú és éppen ezért veszélyes 51-es úthoz a United Caps üzeme mellett értem ki. Ezen mindössze kb. 600 métert kell megtenni, de a sok száguldozó autó és kamion miatt ez egyáltalán nem veszélytelen. Első bejárás lévén még ragaszkodtam a kijelölt útvonalhoz, de másodjára már biztosan a főúttal párhuzamosan futó Ipari úton fogok menni a Route 51 Sörkertig, mert semmivel sem rövidebb, de jóval biztonságosabb. A túramozgalom gazdája, a Pest Megyei Természetbarát Szövetség helyében erre az útra festeném fel a jelzéseket is.


Egy ideje már itt lehet...



Bár jelzés nincs- vagy legalább is nem feltűnő-, de a lakóövezet táblánál kell balra térni és kvázi egyenesen menni a Strand után a Nyárfa sor felé, amely már a Ráckevei (Soroksári)-Duna-ág partján található. Az egyik stégre kimenve készítettem pár képet, és ittam egy meleg teát a termoszból, de aztán mentem is tovább mert így a vízparton kellemetlen volt a hideg szél. A Taksony vezér- hídig tartó rövidke szakaszon a piros sáv jelzés mellé került felfestésre a Soroksári-Duna tanösvény is, ahol lehet kicsit okosodni a Duna ezen mellékágáról. Nagy kihívást nem jelent végigmenni rajta, annál is inkább mert szinte végig le van térkövezve.


Itt kell letérni az 51-es főútról


Ráckevei (Soroksári)- Dunánál


Soroksári-Duna tanösvény egyik álomása

Az átkelőhöz kissé meredek, eső után csúszós emelkedő vezetett fel, de ennél nagyobb kihívás nem akadt a mai szakaszon. Ettől a ponttól kezdve mintegy varázsütésre "megjavult" a jelzettség is. A hídról balra fordulva immár Szigethalom területén jártam a Dunasor utcán, melyről az első adandó lehetőségnél, a Fiumei utca érintésével a Duna sétányra vitt a jelzés. A kellemes téli időben sokan vették ugyanerre az irányt egy kis egészségügyi séta keretében.

Egy kis meredek

Az első piros jelzés a Taksony vitéz hídon


A tacsi is kihasználta a jó időt :)

A Duna sétány kezdetén

A szépen karbantartott sétányon egyáltalán nem volt unalmas a menetelés. Eltévedni nem igazán lehet, mert Szigetcsépig gyakorlatilag egyenesen kell haladni bő 5 kilométeren keresztül. Közben szebbnél szebb parti ingatlanok mellett halad el az út és a madárvilág is szép számmal képviselteti magát.

Buksi csónakázik egyet :)

Napsütötte gácsér 


Vidámak vagyunk :D


Őszapó akrobatika

Egyik másik vízparti házba bizony szívesen beköltöznék :)

Ez már Szigetcsép és a Barátság utca

Szigetcsépet a Barátság utcánál éri el a Pest megyei Piros. Ennek első, jobb kanyarjában található a Duna felüli oldalon a Bringa Bár Pizzéria. Ugyan a Covid miatt most zárva volt, de a két kint iszogató vendégnek hála megtudtam, hogy elvitelre szállítanak ki pizzát, így a hátsó bejáraton keresztül sikerült megkapnom a túra hivatalos bélyegzőjét.

Bringa bár Pizzéria

A bal oldali, alacsonyabb tetős rész végénél lehet próbálkozni udvarias kopogással :)


A Büfétől továbbra is a Barátság utcán vezettek a jelzések egészen a Fő utcáig, ahol balra, a település fő része felé kellett folytatni a strand és Szabadidő park bejárata mellett is elhaladva. A község központjában, a Csépi Szatócsbolt nevű három betűs falusi bevásárlóközpont (BÓT) után jobb kéz felé a Szabadság utcára vitt a piros sáv. Elhagyva a községházát, a vele szemben lévő központi parkot, majd kicsit később a "Vakondtúrás SC" foci pályáját, hamarosan a Váci Mihály utca következett egy bal kanyart követően. 

Szigetcsépi Szabadidő parknál

Központi park




A "Vakondtúrás SC" otthona

A piros jelzés ezen hagyja el Szigetcsépet, de mivel nekem eddig tartott a mai túra, a Petőfi Sándor utca kereszteződésétől induló piros kereszt jelzésre tértem át, amely kivezetett a helyi HÉV állomásig. A vonat érkezéséig bő fél órát várni kellett, így kicsit még fagyoskodtam. Összességében nem bántam meg, hogy hirtelen ötlettől vezérelve nekivágtam a mai napnak, jól esett ez a bő 16 km is a piroson :) 

 




 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése